控糖有法:了解升糖指數 (GI)

升糖指數 (Glycemic Index, GI) 是近年糖尿病人、想控制體重人士選擇膳食既常用指標,究竟GI係咩黎既呢?係咪真係有效架?

 

甚麼是升糖指數?

升糖指數是醫學界評估不同食物,相對於葡萄糖,經食用後提升血糖的反應,以葡萄糖的升糖指數100作比較,血糖上升速度愈慢,GI數值愈低,對維持體內血糖水平穩定愈好。GI分為高(70及以上)、中(5669)及低(55及以下)。

以天天進食的穀物為例,糯米飯和白飯屬高GI(指數70或以上);紅米飯和糙米飯屬中GI(指數5669);糙米和黑米屬低GI(指數55以下)。糖尿病人一般會參照相關指數作膳食選擇,控制血糖水平。白米中, 短身的日本珍珠米,其升糖指數亦較長和幼身的泰國和印度白米高,如將米煮成粥,令澱粉質更易被人體吸收,血糖更易上升。

低GI食物例子: 

蘋果、草莓、豆奶                               

高GI食物例子﹕ 

白麵包、冬甩、葡萄糖

資料來源:《明報》

朋友如對資訊有任何意見,歡迎指教 ;-)

Email : info@jkorganic.com.hk

 

負責聲明:
以上資訊只供參考,資料及內容或有不全面及偏差,不應用作醫療根據。個人體質與情況不一,如有疑問,請向有關專業人仕咨詢。

 



Share this post :